Avtor: Ingrid Mačus    |    Datum objave: 29.08.2013

Za dva orkestra mladostne ustvarjalnosti

Za dva orkestra zagnanosti, za dobri dve uri svežega zahtevnega programa in za več kot en koncert mladostnega poleta je ponudil sobotni večer, 24. avgusta, v Dvorani Marjana Kozine Slovenske filharmonije. Godbeniški podmladek s slovensko-italijanskega obmejnega prostora se je predstavil v Mladinskem orkestru Intercampus pod vodstvom Gregorja Kovačiča, bolj izkušeni pa so nastopili pod vodstvom nizozemskega dirigenta Jana Cobra v orkestru Musica creativa.

Koncert so odprle uvodne fanfare skladbe Friends of Freedom mladega belgijskega skladatelja Karla Deseureja v izvedbi mladinskega orkestra Intercampus. V ritmično in melodično razgibani skladbi, pisani na kožo mladini, so mladi skrbno gradili enoten lok. V melodije, ki spominjajo na tiste iz muzikalov, so iskrivo vtkali ritmične prehode. Prava izbira za mlade je bil tudi za vsa ušesa vedno dobrodošli slavni Intermezzo iz Cavallerie rusticane Pietra Mascagnia v priredbi J. van der Braaka. Po liričnem vložku je sledila jazzovsko razposajena Puciharjeva Radi igramo, razgibanemu programu pa so dodali še Kovačevičevo priredbo treh stavkov Suite Maria iz Buenos Airesa Astorja Piazolle. Ta zanimiva priredba je bila slišati kot tista, ki so jo mladi zares čakali.

Da so tradicionalni godbeniški tabori Zveze slovenskih godb zagotovo sodobni in iščejo nove izzive, je še posebej nakazala uvodna skladba Pihalnega orkestra Musica creativa. Precej sveža skladba Ekstremni Beethoven skladatelja Johanna De Meija  je raztopila uvodno orkestrsko temo Drugega stavka Beethovnovega Petega klavirskega koncerta in uvodni motiv Devete simfonije v cluster in presenečenja so še sledila. Slavne Beethovnove simfonične teme, klavirski sonati in uvertura Egmont so se prelile v izginjajoči odzven, nad katerim je korakajoča komorna skupina iz orkestra zaigrala slavni Turški marš. Morda ekstremno, a zagotovo prepričljivo. Tako so prepričali tudi solisti v Reigrovi priredbi Ewaldovega Kvinteta št. 1 za pihalni kvintet in orkester. V Adamičevem letu pa se godbenik skoraj ne more izogniti poklonu temu godbam zvestemu skladatelju, tokrat malo drugače, z izvedbo minimalističnih preslikavanj Milka Lazarja. Bil je mož od foha - pravi naslov za glasbeno posvetilo, ki se je nadaljevalo v zaključno Suito Hary Janos Zoltána Kodályja, v katerem so godbeniki pod vodstvom energičnega Cobra prikazali pestrost zvoka. Sledil je še dodatek z Gershwinovo uverturo Strike up the Band. Tako kot so nas v prejšnjih točkah pritegnili drugi mentorji mladih udeležencev tabora, nas je tokrat pritegnil klarinetist.

Zaključili smo s svobodnim vdihom jazza in krog se je sklenil z začetnim glasbenim poklonom svobodi. Prav tisti svobodi, ki jo glasba nudi v svojih razsežnostih nerazložljivega. In vendar se je potrebno do svobode prebiti z vztrajnim uokvirjenim delom, kar je letošnji enotedenski seminar, glede na slišano, zagotovo nudil.

Ingrid Mačus

Komentarji uporabnikov

Spletna anketa:
Kdaj ste se nazadnje udeležili godbenega nastopa?
v zadnjem mesecu
pred pol leta
pred enim letom
Glasuj
Arhiv rezultatov
E-obveščanje:
Ostanite obveščeni tudi prek elektronske pošte. Izberite vrsto obvestil in vpišite svoj e-poštni naslov.
Razpisi in obvestila
Novosti na straneh
Tekmovanja
Iskanje po vsebinah:
© Slovenski godbenik, vse pravice pridržane
Izdaja: Zveza slovenskih godb, Štefanova 5, SI-1000 Ljubljana
Soizdajatelj: Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, Štefanova 5, 1000 Ljubljana
Elektronska pošta: info@slovenski-godbenik.si
ISSN 2232-3171